II Töötuba. Terve inimene ja tervishoid (15 õpilast)

NB! Kohad on täis. Registreerida pole enam võimalik.

Õdede ja kutseõppe õppekavade ühises õpitoas inimese elukaare etappidest käsitletakse lähemalt erinevaid elulisi teemasid, mis on ühtlasi vajalikud kõigile tulevastele lastevanematele. Õpilased on kaastegevad praktikumides koos üliõpilastega, kus harjutatakse erinevas eas lapse elustamist, õpitakse tundma ravimite manustamise põhimõtteid ja mõõdetakse elulisi näitajaid. Kõrgkooli simulatsioonikeskuses saab kogeda simulatsioonõppe meetodeid.

Ülipõnev on noorel inimesel liikuda edasi ajas – mis tunne see võib küll olla, kui oled 75 või 80 aastane? Iga osaleja saab ise kogeda, mida tähendab elamine kehaliste piirangutega, mis on tingitud ealistest iseärasustest kui ka haigustest. Meie uusima õppevahendi abil end „riietades“ saab igaüks ereda ja tõetruu elamuse sellest, mis toimub meie kehaga aastate jooksul või haiguste mõjul.

Üldjuhul vajab terve inimene siiski aeg – ajalt meditsiinilist abi. Võib juhtuda, et mingil põhjusel murduvad inimese luud. Õpitoas osalejad saavad teadmisi röntgenuuringute toimimisloogika kohta ning näha, kuidas tehakse uuringut „jala“ luumurru avastamiseks. Mis saab edasi, kui röntgenuuringu tulemusel on saadud kinnitus luumurru esinemise kohta?

Eks nüüd tuleb panna luumurruga piirkond õigesti kipsi, „patsiendi“ luumurruga „jalg“ vajab ravimist! Kõik osalejad saavad proovida, mida tähendab kipsi tegemine üksteisele. Aga ka  eelnevas röntgenuuringus avastatud luumurru õigeks kokku kasvatamiseks tuleb teha „jalale“ kips ning järgneva röntgenuuringu põhjal saada kinnitust, et luu on õigesti kokku pandud. Töötoas jagavad juhiseid ja näpunäiteid asjatundlikud õppejõud ja üliõpilased.

Terviserikete korral, tekib alati küsimus, miks küll minuga sedamoodi juhtus? Miks mina?

Sellistele küsimustele võib anda vastuse laboratoorne uuring ning seepärast liigume kliinilise keemia laborisse. Siin saame uurida, kas luude tugevust mõjutava kaltsiumi sisaldus veres on ikka vajalikes piirides. Võtame kunstkäest veeniverd ja teeme analüsaatoril uuringu.

Terve olemine ja terveks jäämine ei ole naljaasi, sellesse tuleb ikka tõsiselt suhtuda. Terve elukeskkonna ja –tingimuste  tagamisel on meile abiks tervisekaitsjad, kes juhendavad osalejaid lõbusate katsete tegemisel, et saada selgeks kuidas temperatuur mõjutab mikroobide kasvu, milline on kätepesu tähtsus igapäevaelus ning millised on toidu ristsaastumise võimalused.  Lisaks teadmistele toiduohutuse ja tervisekaitse spetsialisti eriala kohta saab töötoast kaasa ka hea tuju.

Terve inimese ja tervishoiu töötoa ajakava

10.00 – 10.10 Vastuvõtt riidehoius, reeglid majas liikumisel, õpitoa ruumi liikumine.

10.10 – 10.40 Kahes rühmas, esimene rühm: Inimene elukaare erinevatel etappidel, Saima Hinno, Siret Läänelaid, Terje Arula, Janika Pael. Teine rühm: eakaks riietamine, Airin Treiman - Kiveste, Taimi Taimalu

10.40 – 11.10 Kahes rühmas, teine rühm: Inimene elukaare erinevatel etappidel, Saima Hinno, Siret Läänelaid, Terje Arula, Janika Pael. Esimene rühm:  eakaks riietamine, ruumid ü/P 206, ü/P207, Airin Treiman - Kiveste, Taimi Taimalu

11.10 – 11.55 LÕUNA

11.55 – 12.10  Röntgenuuring I, jalaluu murru simulatsioon, Taive Leis

12.15 – 13.00 Kipsi töötuba, Kristiina – Maria Lorenz, Margarita Milihhina, Mari Teugjas – Koit

13.05 – 13.20 Röntgenuuring II, jalaluu murru simulatsioon, Taive Leis

13.30 – 14.30 Veenivere võtmine ja kaltsiumi sisaldus veres, Kaido Liiv

14.45 – 15.30 Toidu ohutus ja mikroobid, Triin Veber

15.30 – 17.00  Tagasiside andmine, majatuur (eelregistreerimisega päeva alguses)